//
Most olvasod
Főétel, Hús / Hal, Leves, Zöldség / Gyümölcs

Tél a javából – dolgos hétköznapok

Gyökérzöldségek, káposzták, hagymák, sütőtök, alma, és a nyáron/ősszel eltett finomságok jelentik most étkeink fő alapanyagait. Apránként bontogatjuk a csatnit, lecsót és lekvárokat rejtő üvegeket…

Használjuk bátran a fűszereket, hogy változatossá varázsoljuk ételeinket! Melegítő (és egészségvédő) hatású egzotikus ázsiai fűszereket, erős paprikát, mediterrán szárított (vagy a szobába nevelt) zöld fűszereket. Ugyanaz az alapanyag nemcsak ízben, de színben is mást és mást mutat – nem lehet megunni. Így télen is minél színesebben tálalhatunk.

Főzzünk előre! A félkész, pusztán sóval elkészített natúr sült húsok a hűtőben 2-3 napot kibírnak. Esténként akár fáradtan is 20-30 percen belül olyan vacsorát dobhatunk össze belőlük, amiért érdemes asztalhoz ülni :).

Egy jó serpenyő még kell hozzá, vagy egy tűzálló, lefedhető edény. A hideg sült húst (bármilyet!) csíkokra vagy kockára vágjuk, edényünkbe kevés zsiradékot teszünk (libazsír, olívaolaj, kókuszzsír, kacsazsír). A husit kedvünk szerint fűszerezzük, és a zsiradékon átpirítjuk.

Bizonyos fűszereket előbb a zsiradékban rövid ideig meg kell pirítani, ezután keverjük hozzájuk a husit. Zöld fűszereket inkább akkor adjuk hozzá, amikor már átmelegedett a hús. A fokhagymával legyünk óvatosak, ugye, ha megég, keserű lesz. Ezért, ha szeretjük, akkor a főzés végén tegyük a húshoz és figyeljük, kevergessük és amint intenzívvé válik az illata, elzárhatjuk alatta a tüzet. Fedjük le, hogy a gőzben a fűszerek még jobban átjárják az ételt.

Kísérjük egy pohár finom borral.

Előre elkészített husik: pulyka, csirke, oldalas, sertéstarja, de ugyanígy nyulat, marhát, halat, is készíthetünk elő magunknak.

Köretnek – vagy húsmentes főételnek – szintén előre főzzünk meg egészben vagy nagyobb darabokban céklát, répákat, zellert, süssünk sütőtököt, készítsünk párolt káposztát, kelkáposztát. 5 napot is várakozhatnak a hűtőben, hogy felváltva vagy különféle párosításban, hangulatunkhoz illő fűszerezéssel, kiegészítő műveletekkel elkészítve színes és egészséges fogásokkal örvendeztethessük meg magunkat.

Könnyebb dolgunk van az eltett (konzerv vagy fagyasztott) zöldségekkel. A karfiol, a brokkoli. a kelbimbó kevés sós vízben fagyosan is elkezdhető és gyorsan átpuhul. Össze is törhetjük pürének.

Egy tartalmasabb leves szerintem több odafigyelést igényel, hétvégén szoktam készíteni, és örülünk, ha marad belőle a hét elejére könnyű vacsorának. Ilyenkor viszont főzzünk bátran nagy lábosban, sok lével – a megmaradt levet, zöldségeket szedjük külön. A levet kisebb adagokban fagyasszuk le: egy gyors pürélevest hétköznap este is készíthetünk fagyasztott vagy félkész főtt zöldségből, sütőtökből – finomabb, ha nem vízzel, hanem alaplével főzzük (a leveskockát kerüljük, ha lehet).

Mindehhez vásároljuk tudatosan, tároljuk az alapanyagokat helyesen és kísérletezzünk az ismeretlen fűszerekkel is! Jó étvágyat a mindennapokhoz!

Reklámok

Interakció

Még nincs hozzászólás.

Mi a véleményed?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: